Jak wypełnić UPL-1 online – udzielenie pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji skarbowych elektronicznie

UPL-1 czyli Pełnomocnictwo do podpisywania elektronicznych deklaracji podatkowych składamy w sytuacji, kiedy chcemy powierzyć komuś podpisywanie deklaracji podatkowych w naszym imieniu. Najczęściej jest to pełnomocnictwo dla księgowej.

Niestety pełnomocnictwo ogólne tu nie działa, musi być konkretnie UPL-1.

Wybrałam ten formularz na temat specjalnego wpisu z tego powodu, że jest on wyjątkowo trudny do wypełnienia elektronicznie. Moi klienci często mają z tym problem, ba, ja też raz już zrobiłam to błędnie, bo nie podałam ulicy.

Przyznaję, że moim klientom w web.lex Bookkeeping – najlepszej księgowości dla prawników, najczęściej wysyłam po prostu wypełnione pełnomocnictwo w pdf, do wydrukowania i wysłania pocztą. Tak jest szybciej.

Uznałam jednak, że czas już rozstać się z papierem, stąd film.

Na nagraniu zobaczysz dokładnie, jak poradzić sobie z wypełnieniem tego pełnomocnictwa.

Potrzebujesz konta na e-puap i danych pełnomocnika:

  • Imię i nazwisko
  • Identyfikator podatkowy Pesel lub NIP
  • Data urodzenia
  • Adres do korespondencji

Opcjonalnie dane kontaktowe: telefon i e-mail. Warto je podać, ułatwi to kontakt w przypadku ewentualnego błędu w pełnomocnictwie UPL-1 i późniejszych sprawach załatwianych w urzędzie.

Skrócona instrukcja udzielenia pełnomocnictwa UPL-1

Jeśli wolisz przeczytać, krótka instrukcja tu:

Wprowadzenie pełnomocnictwa zajmuje urzędom do kilku dni. Udzielenie UPL-1 nie wymaga opłaty skarbowej

Jak można sprawdzić, czy pełnomocnictwo UPL-1 jest aktywne?

No niestety, tylko telefonicznie we właściwym US lub po prostu próbując wysłać deklarację.

Jeśli pełnomocnictwo nie jest aktywne, próba wysyłki zakończy się komunikatem „Brak aktualnego pełnomocnictwa”